• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Frågor ang. bolån

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hej på er alla.

Är så att jag är sugen på en bostadsrätt för runt 200000-400000 men hur svårt är det att få bolån ?

Jag har en årsinkomst på 410.000:- men har en del blancolån på cirka. 280.000:- ett stort på SEB som hjälpte mig med ett samlingslån och det är på 180.000:- sen är resten på Ge money. samlingslånet fick jag för 1,5 år sedan. Har kredit score "mindre bra" just nu på UC och 22ff.

Är gift men det är så att min fru har anmärkning vilket hennes föräldrar satt henne i då dom tog och beställde saker i hennes namn för många år sedan som kommit de senaste åren. Hon hade en års inkomst på 100.000:- men hon jobbar mer nu så den kommer öka. Hon har ej något skuldsaldo hos krono längre.

Vi har en bra bankman som hjälpte oss med samlingslån på SEB men tror ej dom skulle godkänna ett bolån i dagsläget.

Har ej något stort sparande i dagsläget så möjlighet till kontant insats finns ej. Men kompisarna fick bolån nyss till deras hus och behövde ej någon kontantinsats.

Kan tillägga att båda har fast jobb.

Tror ni det finns någon chans till att få ett bolån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Ingen som är insatt med fakta om bolån eller fått lån med liknande förutsättningar ?

Har ungefär samma situation som frågeställaren!!
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Mitt svar är NEJ med erfarenheten genom bekanta.

Du har för det första för många förfrågningar.Stort blanclån, din sambo har betalningsanmärkning.

Mitt råd till er är att inte ta en UC mer, invänta att din SABOs betalningsanmärkningar försvinner, betala av så mycket du kan på dina lån.

Det är nämligen så att banken kan göra undantag om de ser att UC trenden avtar, lånen sjunker. Då kan man få bolån trots betalningsanmärkning såvida att kreditgruppen ser en avtagande trend.( En ensam bankman får oftast inte bevilja bolån där låntagare har anmärkningar i UC register)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
har du testat freedomfinance,marginalenbank eller bluestep.bluestep är väll sista man skall söka hos.pga skyhöga räntor och betalningar.men ring och prata med dessa och hör vad de tror ni har för chanser.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp